Concursul s-a incheiat, va voi dezvalui in cele ce urmeaza clasamentul final si identitatea creatorilor. Fata de concursul de anul trecut s-a injumatatit numarul de participanti si de lucrari (probabil sa fie si din cauza perioadei de concedii), dar calitatea lor lor mi se pare ca a crescut. 🙂
Iata creatorii:
Vedeti mai jos notele acordate la fiecare criteriu in parte, cati de 10, cati de 9 etc. Au fost 3 jurati care au acordat note intre 1 si 10 la primele 4 criterii, mai putin la incadrarea in tema unde s-au acordat 0 sau 10 puncte.
Estetica
Incadrarea in tema
Clasamentul final
Prin urmare, clasamentul final al creatorilor este:
- Chyck
- Vitreolum
- RoccoSteel
- Lapsanszkitamas
- Endaerkened
- Duhu20
Castigatorii vor fi contactati pe email pentru a-si alege cate unul din cele 5 premii, in ordinea clasamentului. Si ca sa nu ramana ultimul concurent singurul fara premiu, ii voi acorda suplimentar setul Architecture Venice.
Felicitari tuturor!
„Si ca sa nu ramana ultimul concurent singurul fara premiu, ii voi acorda suplimentar setul Architecture Venice” – foarte frumos! Sper ca acest gest ii va motiva pe si mai multi sa participe la concursurile urmatoare!
Pe de alta parte, concurentul clasat pe ultimul loc are o lucrare extrem de placuta. In vreme ce primele trei lucrari se detaseaza, in mod evident, prin complexitate, Cetatea lui duhu20 este un set cu care un copil (cuvint prin care fiecare intelege, desigur, ceea ce vrea) chiar se poate juca. Acelasi lucru este valabil si pentru Baza aeriana a lui endaerkened si cele doua lucrari ale lui lapsanszkitamas. Gara din Teius, cu precadere, face parte dintre acele realitati care, cu cit sint observate mai mult, cu atit acapareaza mai mult – dar, de fiecare data, complet inefabil.
Cum le-as clasifica eu?
Lucrarea lui vitreolum izbeste prin simetrie si rigoare, dar nu o vad ca un set pe care ai vrea sa-l cumperi altfel decit pentru a-l incadra undeva, intr-un oras, in sectiunea… morbida a acestuia. O cam vad, asadar, pe ultimul loc – din nou, nu ca ingeniozitate si complexitate, unde puncteaza semnificativ.
Abatia lui Chyck este o lucrare de vitrina perfecta. Lumea se uita la ea si se minuneaza de toate detaliile. (Se pierde, e adevarat, la comparatia cu originalul – din cauza proportiilor. Dar cine compara?) Asadar, nu ar urca nici ea prea mult in clasament.
Marele Microzid este fascinant la o privire de la o oarecare distanta; de mai aproape, unele nepotriviri te dezamagesc putin – „Daca s-ar fi potrivit totul, ar fi fost perfect!” (Daca nu cumva intentia autorului chiar aceasta a fost, sa nu se potriveasca totul perfect! Ca in poezia aceea, a lui Stanescu…) O lucrare, asadar, tot de vitrina, dar cu potential de jucarie (mult) mai mare.
Lucrarile lui endaerkend sint, toate, grozave ca jucarii pentru copii (i.e., cei cu virste relativ mici in special, dar si copilul din fiecare dintre noi). La fel si Cetatea medievala a lui lapsanszkitamas. Asa incit, acestea ar fi la mijlocul clasamentului.
Iar in virful acestuia ar fi gara lui lapsanszkitamas si cetatea lui duhu20. Economia de mijloace, pe de o parte, combinata cu armonia si sentimentul general de liniste pe care cele doua lucrari le inspira, si faptul ca intra la categoria seturi pe care le-ai cumpara ca sa te joci efectiv cu ele, pe de alta parte, le distanteaza de celelalte in subiectiva, desigur, ierarhie a preferintelor mele de observator, utilizator si „copil” oarecare.
So I did leave a reply!
Felicitari tuturor pentru efortul – dincolo de orice clasamente – cu adevarat extraordinar!